Home » Ahok » Akbar Faizal : Maaf Kami Memilih Ahok !

Akbar Faizal : Maaf Kami Memilih Ahok !

akbar faizal

Saya tidak paham mengapa pilihan sikap Ahok yang kemudian terbukti menjadi representasi sikap sebagian masyarakat Jakarta dan Indonesia umumnya tiba-tiba membuat kelabakan banyak pihak yang selanjutnya menuding kiri kanan dan kami sebagai pihak tertuding untuk alasan yang tak jelas.

Saya gak paham. Tapi kami tak akan meladeni berbagai tudingan yang semakin tak bisa dipahami sekaligus lucu tersebut.

Tentang kalimat-kalimat yang keras, tajam cenderung kasar dari Ahok, siapa yang tak terganggu? Tapi mengapa kita tidak memahami sikap Ahok dari sudut pandang yang lain? Mengapa kita tidak menetapkan sikap Ahok ini sebagai garis demarkasi baru? Kami di Nasdem tak merasa malu apalagi terhina memberikan dukungan kepadanya meski dia telah memilih jalur independen.

Sikap kami ini tentu saja sebuah anomali. Kami sadar itu. Banyak pihak terutama dari kalangan akademisi tampak keberatan dengan pilihan kami tersebut sebab itu gerakan kembali ke titik nol dan melabrak semua pakem tentang substansi sebuah parpol.

Dari para sahabat kami parpol lain apalagi. Beberapa bahkan sudah menjurus kasar menuding kami. Kami bingung sebab pilihan politik kami kok membuat ‘sewot’ banyak pihak.

Maafkan kami sahabat. Tapi kami tak melihat alasan yang cukup untuk berbagai tudingan yang mulai tak bersahabat tersebut. Sikap kami ini semata pengakuan kami tentang merosotnya kepercayaan masyarakat terhadap parpol.

Sekali lagi, itu bukanlah hina bagi kami. Kejujuran kok dianggap hina? Kami justru mengajak diri kami memahami semua peristiwa ini sebagai cermin sekaligus otokritik bagi kami sebagai sebuah parpol.

Jika ini dianggap sebagai proses melukai diri sendiri sebagai parpol, kami rela. Kami bersedia melukai diri kami dengan harapan darah yang harus keluar dari tubuh kami mampu menjadi serum yang kelak bisa memperbaiki berbagai penyakit yang tak perlu untuk sebuah parpol yang pada akhirnya berdampak kepada rakyat Indonesia.

Soal ini bukan hal yang sederhana buat kami, sebab ini soal mandat yang telanjur diberikan kepada kami sebagai sebuah parpol.

Jika boleh, ijinkan saya mengajak parpol lain untuk bersama menjadikan momen ini sebagai garis demarkasi baru dan titik awal kesadaran parpol untuk tidak membelakangi rakyat yang diwakilinya.

Gerakan penyerahan KTP kepada Ahok untuk memenuhi syarat sebagai calon independen seharusnya dipandang sebagai cubitan keras bagi parpol.

Saya menghindari menggunakan kata ‘tamparan’. Ya… tentu saja kami menyadari sikap Ahok yang sangat keras dan keluar dari model komunikasi elit selama ini. Tapi itu tak cukup kuat bagi kami untuk menjadikan kami kehilangan fokus tentang apa fenomena dan paradigma yang terjadi dibalik semua ini.

Kali ini, masyarakat ingin mengirim sinyal tentang kegalauan mereka tentang keberadaan dan fungsi sebuah parpol.

Tapi itu bukan berarti mereka membenci parpol. Masyarakat sedang memberi kami, dan kita para pengelola parpol. Waktu untuk segera bergegas sebelum kepercayaan mereka benar-benar hilang.

Hari ini, kami telah bersikap. Jika pun sahabat kami parpol lain tak berkenan maka kami mohon maaf. Tapi inilah pilihan kami. Dan kami sama sekali tak menyesal. Kami memilih Ahok.

Wass.

Akbar Faizal
Ketua Dewan Pimpinan Pusat (DPP) Partai Nasdem

Sumber berita

75 comments

  1. Mangampu Siregar

    Fenomena Ahok akan menjadi titik balik demokrasi Indonesia, bagi Parpol yang iklas mendukungnya akan semakin jaya, bagi Parpol yang sekedar mengambil keuntungan dari fenomena ini lama kelamaan akan tercium dan hilang ditelan kemunafikan dan bagi Parpol yang berusaha menjatuhkannya dengan cara-cara tidak santun akan kehilangan kepercayaan publik. Sebab saat ini masyarakat İndonesia sudah semakin pintar.

  2. Mantap lanjutkan pak akbar…saya dukung penuh……

    • Pa akbar ini org sy kagumi seblumnuya tapi setelah menyatakan pilihanya kpd ahok langsung berbalik 100 derajat ternyata hanya cinta dunia krn sebaik apapun klu kita tdk seaqidah dgn kita mk tdk alasan utk meluruskan yg jelas sdh bengkok

  3. Nyesal qw milih partai yg tak mendengar hati nurani rakyat.., goodbye for u..,n next I’m ur nasdem

  4. CITA CITA tanpa pengorbanan itu MANJA…!!

  5. John berani mati

    Haleluyaaaaaa
    Yg ga suka sama ahok adalah anjing

  6. Dari seratus sekian juta manusia di Indonesia, kenapa hanya segelintir orang dgn kwalitas spt Akbar Faizal dan Ahok ? Karena banyak politikus dan birokrat koruptor yang menghilangkan kesempatan bagi rakyat utk bisa menjadi orang yang pandai, jujur, tegas, dan tanpa kompromi.

  7. You muslim pak Akbar?? Tanda tanya besar utkmu, utk keislaman mu, hanya demi jabatan dan rupiah kah? Kembali lah pada ayat 2 Allah azza wazalah yg melarang muslim mendukung dan memilih kafir, ingat kehebohan dunia ini bisa menggerusmu ke dalam azab Allah

    • Yach..saya sngat setuju sdri Agustin..namanya Akhbar,mesti org tuanya memberikan nama itu,diambil dr nama Allahu Akhbar,biar anaknya ini nnti hidupnya akan selalu mengingat kebesaran Allah,membesar- besarkn nama Allah,mncintai Allah dr apapun didunia ini,tp klau inilah yg trjadi sebaliknya,dia lbh membela musuh Allah,org kafir,penghina firman Allah,yaitu ahok,taktaulh bgaimna perasaan org tuanya,kita doakn smoga pak akhbar ini dpt pengampunan & hidayah dr Allah Swt.

  8. saya kurang sa7 pernyataan: non muslim berhati yahudi, atau non muslim berhati muslim, atau muslim berhati yahudi. muslim berhati yahudi = orang jahat. non muslim berhati muslim = orang baik. non muslim berhati yahudi = orang jahat. jadi, kesimpulannya muslim berhati muslim lah yg sempurna dlm islam. dalam islam mgk org yahudi dideskreditkan shg timbul pernyataan itu y. klu dalam injil justru yahudi dikatakan bangsa pilihan namun tegar tengkuk, shg yg dikatakan org yahudi=bangsa pilihan adalah org yg beriman kepada Allah Abraham, Allah Ishak dan Allah Yakub serta keturunannya bukan berdasarkan suku, golongan, atau ras tp yg beriman pd Yesus Kristus. dalam sejarah yahudi-kristen nabi-nabi, hakim-hakim terlahir dari bangsa yahudi bukan dari arab. shg gak ada benang merahnya antara nabi2 yahudi dengan nabi setelah yesus yg datang dari arab. sejak kitab perjanjian lama yahudi-kristen, yg hendak dikurbankan Bapa Abraham adalah Ishak bukan Ismail shg berbeloklah mjd nabi dari keturunan Arab yg terdapat dalam quran. mk keturunan ishak lah keturunan berdasarkan perjanjian itu sampai kepada Yesus Kristus. Tq

  9. Ahok? Dipilih jadi gubernur atau presiden ya terserah yg milih deh, cuman ya Belum jadi presiden belum jadi gubernur sudah heboh apalagi kalo udah jadi, republik akan semakin susah maju! Ahok pintar tapi gak punya etika! Emang orang bersih cuma ahok?? Puh leazeeeee, deh

  10. Yg mngerti mngajarn agama nya dngn btul bkn stngah2 psti gx ikutn yg slh kapra atau agama cmpur politik shingga mmusingkn kpala lagi sdh ad dentimen na ni yg bnyk muncul km seakn2 biar jkaarta hancur bnyk korup di cuekin asal gx di pimpin org di luar mayoritas ini yg mnyesatkn warga jdi inti nya di nnegara pancasila dan di keninekatinggalikaan kta ini siapa pun bsa mmimpin slama dia bsa mnsejatrakn dan memakkmurkn msarakatnya bkn pmimpin munafik kotupsi cma bsa omong doang krza nyata gx ad yg ad rakyat smangkin trjerat leher na……

  11. penipu itu slalu terlihat rapih. begitu pula dg si mata sipit.

  12. selamat ya buat kemenangan ahok…. puaaassss…. hahahaha mulut jamban dan pengikutnya taiker terdiam sekarang… mampusss loe anjing… analisa serta prediksi loe jauh bgt, loe2 itu mimpi terlalu lebay anjing

  13. These are actually great ideas in regarding blogging. You have
    touched some nice points here. Any way keep up wrinting.

  14. Ahaa, its fastidious conversation on the topic of this View Our Editors Post at this place at this
    weblog, I have read all that, so now me also commenting
    here.

  15. Hey! Quick question that’s completely off topic.
    Do you know how to make your site mobile friendly? My web site looks weird when browsing from
    my iphone4. I’m trying to find a theme or plugin that might be able to resolve this problem.
    If you have any suggestions, please share. Many thanks!

    my site … Read More Here

  16. Do you have a spam issue on this website; I also am
    a blogger, and I was wondering your situation; many of us have developed some nice methods and we are
    looking to swap solutions with other folks, why not shoot me an email if interested.

    Feel free to surf to my web blog – Read More Here

  17. Wonderful article! We will be linking to this particularly great article on our site.
    Keep up the good writing.

  18. naturally like your website but you need to check the spelling
    on several of your posts. A number of them are rife with
    spelling issues and I to find it very troublesome to inform the truth on the other hand I’ll certainly
    come back again.

  19. Hi, after reading Read This Post Here amazing
    piece of writing i am too delighted to share my experience here
    with friends.

  20. It’s really very difficult in this full
    of activity life to listen news on TV, so I only use world wide web for that
    purpose, and take the latest news.

  21. Excellent post. I was checking constantly this blog and I’m impressed!

    Extremely useful info specially the last part 🙂 I care for such information much.
    I was looking for this particular information for a very
    long time. Thank you and best of luck.

  22. I’m very happy to find this page. I want to to thank
    you for ones time for this particularly fantastic read!!
    I definitely loved every bit of it and I have you book
    marked to see new stuff on your site.

  23. Does your blog have a contact page? I’m having a tough time locating it but,
    I’d like to send you an e-mail. I’ve got some recommendations for
    your blog you might be interested in hearing. Either way, great
    website and I look forward to seeing it develop over time.

    Here is my site – This Article

  24. Wow! In the end I got a weblog from where I can in fact take helpful facts concerning my
    study and knowledge.

    Feel free to visit my web-site; Click Here

  25. Generally I don’t learn article on blogs, but I would
    like to say that this write-up very compelled me to take a look at
    and do so! Your writing style has been amazed me.

    Thanks, very nice article.

    Feel free to surf to my web site Check More Details Here

  26. Hey there! Do you know if they make any plugins to protect against hackers?
    I’m kinda paranoid about losing everything I’ve worked hard on. Any tips?

    My blog; Click Here

  27. Hi I am so happy I found your web site, I really found you by accident, while I was researching on Bing for something else, Anyways
    I am here now and would just like to say kudos for a remarkable
    post and a all round exciting blog (I also love the theme/design),
    I don’t have time to look over it all at the moment but I have saved it and also added
    your RSS feeds, so when I have time I will be back to read
    a lot more, Please do keep up the superb work.

  28. Today, while I was at work, my cousin stole
    my iPad and tested to see if it can survive a 40 foot drop,
    just so she can be a youtube sensation. My apple ipad
    is now broken and she has 83 views. I know this is entirely off topic but I had to
    share it with someone!

  29. Exceptional post however , I was wondering if you could write a litte more on this topic?
    I’d be very grateful if you could elaborate
    a little bit more. Appreciate it!

  30. I really like your blog.. very nice colors & theme.
    Did you design this website yourself or did you hire
    someone to do it for you? Plz reply as I’m looking to create my own blog and would like to know where u got this
    from. appreciate it

  31. Thanks designed for sharing such a fastidious thinking, paragraph is good, thats why i have read it fully

    My blog Discover More Here

  32. I’m not sure why but this web site is loading very slow for
    me. Is anyone else having this issue or is it a issue on my end?
    I’ll check back later on and see if the problem
    still exists.

  33. Useful information. Lucky me I discovered your web site by accident,
    and I am stunned why this twist of fate didn’t came about earlier!
    I bookmarked it.

  34. Pretty! This was an extremely wonderful article.

    Many thanks for providing these details.

  35. Greetings from California! I’m bored to death at work
    so I decided to check out your blog on my iphone during lunch
    break. I really like the information you provide here
    and can’t wait to take a look when I get home. I’m surprised at how quick your
    blog loaded on my cell phone .. I’m not even using WIFI,
    just 3G .. Anyways, good blog!

  36. Good response in return of this query with genuine arguments and describing the whole thing regarding that.

  37. I am extremely inspired together with your writing abilities and also with
    the format in your weblog. Is this a paid subject matter or did you modify it yourself?
    Either way keep up the excellent quality writing, it is
    uncommon to peer a nice weblog like this one nowadays..

  38. Hey I know this is off topic but I was wondering if you knew of any widgets I could add to my blog that automatically tweet my
    newest twitter updates. I’ve been looking for
    a plug-in like this for quite some time and was hoping maybe you
    would have some experience with something like this.
    Please let me know if you run into anything. I truly enjoy reading your blog and I
    look forward to your new updates.

  39. Hi there Dear, are you truly visiting this site regularly, if so then you
    will absolutely take nice knowledge.

    Visit my webpage Available Here

  40. Good answers in return of Go To This Web-Site difficulty with genuine arguments and explaining the whole thing on the topic of
    that.

  41. This website was… how do I say it? Relevant!! Finally I’ve found
    something that helped me. Thank you!

  42. Greetings! Very helpful advice in this particular post! It’s the little changes that will
    make the most important changes. Thanks for sharing!

  43. At this moment I am going away to do my breakfast, afterward having my breakfast coming over again to
    read additional news.

  44. Now I am going to do my breakfast, later than having my breakfast coming
    yet again to read Get More Info news.

  45. Ahaa, its fastidious conversation regarding this post at Visit This Link place at
    this webpage, I have read all that, so at this time me also commenting at this
    place.

  46. Thanks for every other magnificent post. The place
    else may just anybody get that type of info in such an ideal approach of writing?
    I have a presentation subsequent week, and I am on the search for such info.

    Here is my webpage: Additional Resources

  47. Excellent article. I will be going through many of these issues as well..

    Have a look at my site; Visit Here

  48. The absolute most usual cause which many people could read out a
    blog post is always to find something fresh. Blog posts that include guides regarding
    tech, health and wellness, step by step procedures, often profit a lot of traffic.

    This really is because folks are searching directions for how to do things on online daily.
    Daily, individuals could browse blogs that tell stories that are interesting, good information, or even intrigue them in another way.

  49. I think the admin of this web site is truly working hard in favor of his web site, because here
    every information is quality based data.

  50. The absolute most common reason which many people can read a blog post is always to find some thing new.
    Blog posts which have guides regarding technology, wellbeing and
    health, incremental procedures, usually gain a large amount of traffic.
    That really is because individuals are looking up guidelines on how to complete matters online every day.
    Daily, individuals might browse blogs which tell stories that are interesting, fantastic info, or even intrigue
    them in another method.

  51. Pretty! This was an incredibly wonderful post. Many thanks for providing these details.

  52. The most frequently encountered reason which many people
    could read a blog-post is to find some thing new. Blog posts
    that include guides regarding tech, wellbeing and health, step-by-step
    procedures, often gain a great deal of search traffic.

    This really is because folks are searching instructions on how
    exactly to accomplish things online daily. Each day, folks might browse
    blogs which tell stories that are interesting, great
    info, or intrigue them in another way.

  53. Fine art is a basic technique to deliver character and also a little
    personal touch to the interior of your home. If you have discovered it complicated to add it to your
    property, probably these seven concepts are going to give you an area to start.

  54. Fine art is a basic way to carry character and a little bit of individual touch to the interior of your home.
    Maybe these seven concepts will certainly offer you a spot to begin if
    you have discovered it difficult to add it to your house.

  55. During the course of recnt many years enthusiasts,
    especially previously, have placed emphasis on quality,
    passion, rarity and also appeal in the investment of antique
    furniture. Despite the desire to possess instances which are genuine, and
    whose market value will certainly increase, colleectors have given little
    focus tto particular crucial expertise pertaining to design.

  56. Throughout recnt years debt collectors, especially before, have placed
    importance on premium, passion, scarcity and beauty in the acquisition of vintage furniture.
    Despite the wish to own instances which are actually authentic, and whose value will definitely increase, colleectors have actually offered little focus tto certain essential knowledge concerning design.

  57. Great delivery. Solid arguments. Keep up the good work.

  58. Have you ever thought about adding a little bit more than just your articles?
    I mean, what you say is valuable and all. Nevertheless imagine
    if you added some great graphics or video clips to give your posts more, “pop”!
    Your content is excellent but with pics and clips, this website could definitely be one of the most
    beneficial in its field. Amazing blog!

  59. This site was… how do you say it? Relevant!! Finally I’ve found
    something which helped me. Thanks!

  60. I am curious to find out what blog platform you have been working with?
    I’m having some minor security issues with my latest blog
    and I’d like to find something more risk-free.
    Do you have any recommendations?

  61. excellent issues altogether, you simply received a logo new reader.
    What might you recommend about your submit that
    you simply made a few days ago? Any positive?

  62. Hey there! This is my first visit to your blog! We are
    a group of volunteers and starting a new initiative in a community in the same niche.
    Your blog provided us beneficial information to work on.
    You have done a extraordinary job!

  63. I am regular reader, how are you everybody?
    This post posted at this website is truly nice.

  64. My partner and I stumbled over here from a different web address and thought I might as well check
    things out. I like what I see so i am just following you.
    Look forward to finding out about your web
    page yet again.

  65. Greetings! Very helpful advice within this article! It is
    the little changes that will make the most significant changes.
    Many thanks for sharing!

  66. Greate pieces. Keep writing such kind of information on your blog.
    Im really impressed by your site.
    Hey there, You’ve performed a great job. I’ll certainly digg it
    and individually suggest to my friends. I am sure they
    will be benefited from this website.

  67. Hi there, just became aware of your blog through Google,
    and found that it is really informative. I am going to watch out for brussels.
    I’ll be grateful if you continue this in future. Many people will be benefited from
    your writing. Cheers!

  68. Hi there, of course this piece of writing is genuinely fastidious and I
    have learned lot of things from it about blogging.
    thanks.

  69. Thank you for the good writeup. It in fact was a amusement account it.
    Look advanced to more added agreeable from you! However, how
    could we communicate?

  70. I do not even know how I ended up here, but I thought this
    post was good. I do not know who you are but certainly you are going to a famous blogger
    if you are not already 😉 Cheers!

  71. This website certainly has all the information and facts I needed about this subject and didn’t know who to ask.

  72. You really make it appear so easy with your
    presentation but I in finding this topic to
    be really something which I feel I would by no means understand.
    It kind of feels too complex and extremely wide for me.
    I am having a look forward to your next submit, I’ll attempt
    to get the cling of it!

  73. Does your blog have a contact page? I’m having a tough
    time locating it but, I’d like to shoot you an email.
    I’ve got some creative ideas for your blog you might be interested in hearing.
    Either way, great website and I look forward to seeing it expand over time.

Leave a Reply

Your email address will not be published.